Trade marketing (торговий маркетинг, трейд маркетинг) – стимулювання продажів продукції у торгових точках та серед торгових представників. Використовується для просування товару серед представників торгівлі. Найбільш актуальними послуги торгового маркетингу є для дистриб’юторів та компаній, які у своїх лавах обмежені в числі робочих кадрів. Зокрема йде мова про торгових агентів, мерчендайзерів, аудиторів. Головне завдання – це стимуляція продажів серед учасників ринку, зокрема продавців, які у свою чергу є проміжною ланкою між брендом та споживачем. Сьогодні цей напрямок набирає все більших обертів на шляху розвитку і таким чином стає на допомогу бізнесу у побудові нових маркетингових комунікацій на ринку.
Торговий маркетинг застосовують для:
• Виходу нової торгової марки на ринок певного регіону чи національного масштабу
• Підвищення представленості товару у певному сегменті ринку
• Створення позитивного іміджу бренду в очах продавців
• Виділення торгової лінійки серед конкурентів
• Організація розпродажів товару
• Контроль якості роботи торгового та промо-персоналу.
Рекламна BTL-агенція reklamin для проведення торгового маркетингу реалізовує наступні механізми:
• Таємний покупець (Mystery Shopper, тайный покупатель) – анонімна перевірка персоналу у торгових точках, оцінка ефективності мотивації та роботи продавців, менеджерів, консультантів.
• Аудит роздрібної торгівлі (торговий аудит, аудит розничной торговли, retail audit) – моніторинг, перевірка та контроль рівня представленої продукції у торгових точках, який дає можливість здійснити оцінку товару на ринку.
• Брендінг (брендинг, branding) – введення нового торгового бренду на ринок, закріплення та просування його серед конкурентів.
• Розпродаж (распродажа, sale) – проведення та організація розпродажів залишку товарів.
• Анкетування покупців (анкетирование, polling, survey) різновид маркетингового дослідження та збору інформації шляхом проведення опитування серед певної аудиторії людей. Такий маркетинговий інструмент дає нам можливість дізнатись думку про товар чи послугу, роль його на ринку та власне бачення споживацького середовища.
• Збільшення кількості представленого товару у торговій точці.